:P

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av louiseunow - 14 januari 2011 21:55

alltså rassism, nassism och alla världens fördomar mellan ''olika'' raser! det tror jag inte ett dugg på! alltså rassism är bara brist på respekt och folk får tycka vad dom vill bara dom inte skadar någon! det är ju så i sverige, men det håller ju sådär eller det är från person till person men jag blir fly förbannad att sverige demokraterna kom in i riksdagen eller vad det nu heter  

Av louiseunow - 14 januari 2011 20:02

vad händer när man tappar livs lågan? alltså när man dör, faller av pinn som man sa förut? det är en ganska intressant diskution! även om den håller på för evigt efter som ingen vet säkert! och dessutom vad är det som får folk i min ålder att vilja begå själv mord? mias teori (min kompis mamma) var att vi ungdomar får tänka för mycket för oss skälva! och jag undrar om det faktist är så, precis som det stog i mark levengods bok: ni svenskar är för ensamma som en tysk nunna sa (tror jag eller finsk) när han var i i tyskland eller finnland. och som när han varit på guide tur i afrika och guiden sakt: bara smarta män röker, när dom blir gamla dör dom och ligger inte last för sina nära...? tips: läs mark levengods bok den är extremt bra!

humor och typ allt. 

men för att återgå till frågan vad är det som får en att känna sig så ospeciel?

i mitt fall är det nog att jag lämnade allt gamalt totalt förutom linus! alla tjejerna i klassen känner varandra och pratar och skrattar men helt ärligt det är ganska svårt att hänga med, men dom är ju fortfarande underbara och så men det känns som om alla ska byta till vasa, alla ska gå därifrån där jag är  . så jag skyller allt på vasa. även fast vasa är bra, skulle vilja gå där. mamma tycker till åttan och det vill jag, bara det att det är fullt på vasa så det blir svårt... hoppas det slutar några :P  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards